Logo Twitter Social Icon Rounded Square Color Logo LinkedIn 2C 66px R    

  

ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΠΕΔΙΩΝ,

ΤΩΝΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ,

ΣΤΗ ΝΕΑ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ eNotices2,

ΤΗΣ ΕΠΙΣΗΜΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΗΣ Ε.Ε.,

ΜΕ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΤΗΝ

ΕΑΔΗΣΥ (ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗΣ)

Πατήστε εδώ

 

 ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ 4412/2016 & 4413/2016

Πατήστε εδώ

 

 Για την υποστήριξη αναθετουσών αρχών / αναθετόντων φορέων

 και οικονομικών φορέων κατά τη διαδικασία ανάθεσης και εκτέλεσης

 δημοσίων συμβάσεων δείτε το έγγραφο της Αρχής 770/4-2-2021

 που είναι αναρτημένο στα διευκρινιστικά έγγραφα

 

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΠΥΛΗ

ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΑΣΗΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ

ppp.eaadhsy.gr

Μενού "ΕΑΔΗΣΥ"

 

Μπορείτε να περιηγηθείτε στις ακόλουθες επιλογές :

Σύμφωνα με το άρθρο 347 παράγραφος 2 περίπτωση (γ) υποπερ. (γδ) του ν. 4412/2016 όπως ισχύει:

«Οι αποφάσεις των αναθετουσών αρχών, που αφορούν στην προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των δημόσιων συμβάσεων, σύμφωνα με την περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 26 και τα άρθρα 32 και 269 του παρόντος, εξαιρουμένων των περιπτώσεων ανωτέρας βίας, εκδίδονται μετά από σύμφωνη γνώμη της Αρχής, εφόσον οι συμβάσεις αυτές εμπίπτουν, λόγω της εκτιμώμενης αξίας τους, στο πεδίο εφαρμογής των Οδηγιών 2014/24/ΕΚ και 2014/25/ΕΚ, οι οποίες ενσωματώθηκαν στην ελληνική έννομη τάξη με τον παρόντα νόμο.

Η εν λόγω αρμοδιότητα ασκείται μέσα σε προθεσμία είκοσι (20) εργασίμων ημερών από την περιέλευση του σχεδίου απόφασης στην Αρχή, συνοδευόμενου από όλα τα στοιχεία στα οποία θεμελιώνεται, κατά περίπτωση, η προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης, με μέριμνα της αναθέτουσας αρχής. Μετά την άπρακτη παρέλευση της ως άνω προθεσμίας οι σχετικές αποφάσεις μπορούν να εκδοθούν και χωρίς τη γνώμη της Αρχής. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις και ιδίως λόγω της πολυπλοκότητας της υπό ανάθεση σύμβασης, η Αρχή δύναται με απόφασή της, η οποία κοινοποιείται στην αιτούσα αναθέτουσα αρχή, να παρατείνει άπαξ την ως άνω προθεσμία για δεκαπέντε (15) επιπλέον εργάσιμες ημέρες.

Οι αποφάσεις των αναθετουσών αρχών που αφορούν προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των δημοσίων συμβάσεων, σύμφωνα με την παρ. 3 του άρθρου 25 του π.δ. 59/2007 (Α΄ 63) και τα άρθρα 24 και 25 του π.δ. 60/2007 (Α΄ 64) οι οποίες, από την έναρξη ισχύος του ν. 4013/2011 (Α΄ 204) και μέχρι την 31η.12.2012 εκδόθηκαν χωρίς να έχουν υποβληθεί ή πριν να υποβληθούν στην Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων για παροχή σύμφωνης γνώμης, σύμφωνα με την υποπερ. δδ΄ της περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 2 του ν. 4013/2011 δεν πάσχουν ακυρότητας εξ αυτού του λόγου και παράγουν όλα τα έννομα αποτελέσματά τους».

*** Επισημαίνεται ότι το άρθρο 2, παρ. 2 περίπτωση γ΄, υποπερίπτωση δδ΄ του ν. 4013/2011 καταργήθηκε δυνάμει του άρθρου 19 του ν. 4912/2022 (Α’ 59) από το χρονικό σημείο της έκδοσης της Πράξης Υπουργικού Συμβουλίου αριθμ. 29/2022 (ΥΟΔΔ 908/30.9.2022), με την οποία διορίστηκαν η Πρόεδρος και οκτώ Σύμβουλοι της Αρχής.

  • Παρακαλούμε, επιλέξτε από τα παρακάτω έτη :

Γνώμες Δ (Αποφάσεις) ΕΑΔΗΣΥ 2024

Γνώμες Δ (Αποφάσεις) ΕΑΔΗΣΥ 2023

Γνώμες Δ (Αποφάσεις) ΕΑΔΗΣΥ 2022 [από 30/09/2022]

Γνώμες ΔΔ (Αποφάσεις) ΕΑΑΔΗΣΥ 2022 [έως 29/09/2022]

Γνώμες ΔΔ (Αποφάσεις) ΕΑΑΔΗΣΥ 2021

Γνώμες ΔΔ (Αποφάσεις) ΕΑΑΔΗΣΥ 2020

Αποφάσεις ΕΑΑΔΗΣΥ 2019

Αποφάσεις ΕΑΑΔΗΣΥ 2018

Αποφάσεις ΕΑΑΔΗΣΥ 2017

Αποφάσεις ΕΑΑΔΗΣΥ 2016

Αποφάσεις ΕΑΑΔΗΣΥ 2015

Αποφάσεις ΕΑΑΔΗΣΥ 2014

Αποφάσεις ΕΑΑΔΗΣΥ 2013 (2ο εξάμηνο)

ΤΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ (εν συντομια)

Όπως μας πληροφορεί ο ομοτ. καθηγ. του ΕΜΠ κος Θεοδόσης Π. Τάσιος, οι έννοιες Διακήρυξη, Τεχνικές Προδιαγραφές, Επιλογή εργολάβου, Επίβλεψη, Πληρωμές και Οικονομικός απολογισμός πρωτοανιχνεύονται στις Δημοκρατικές αρχαίες Πόλεις ( όχι όμως τις ολιγαρχικές ) , οι οποίες χρηματοδοτούσαν τα έργα και έθεταν όλη την τεχνική και οικονομική διαχείριση των δημοσίων έργων στη δικαιοδοσία της Βουλής, η οποία όριζε «άρχοντες» ( ως Αρχές ), παρακολούθησης των έργων που λογοδοτούσαν μόνον στην Βουλή !!!

  • Για τους εννέα ( 9 ) Άρχοντες της αρχαίας Αθήνας και τους Εφόρους της Σπάρτης βλ. εδώ.

Τις πληροφορίες για τα αρχαία δημόσια έργα, τις αντλούμε από πλήθος λεπτομερειών αρχαίων επιγραφών, χαραγμένων σε λίθινες στήλες οι οποίες φυλάσσονται σε διάφορα Μουσεία της Χώρας. Περιέχουν περιγραφές του έργου, διαστάσεις τεχνικών μελών, κατασκευαστικές οδηγίες για την προέλευση των υλικών και τους τρόπους επεξεργασίας και ενσωμάτωσής τους, ονόματα των παραγόντων του έργου, τιμές μονάδος, πρόστιμα υπερημερίας ή κακοτεχνίας, καθώς και λεπτομερέστατους λογαριασμούς των εισπραχθέντων και δαπανηθέντων ποσών – μέχρις οβολού – , ενώ οι στήλες αυτές δημοσιοποιούνταν αρμοδίως, σε κατάλληλα σημεία της Πόλεως, δηλαδή ανηρτώντο σε δημόσια θέα χαραγμένες σε μαρμάρινες πλάκες ( ως άλλα ΦΕΚ ή ΚΗΜΔΗΣ ) και έκτοτε ουδείς μπορούσε να τις « αλλοιώσει » !!!

Ένα δημόσιο έργο εποχής, που στηρίχθηκε σε μια αντίστοιχη δημόσια σύμβαση, ήταν η γνωστή Σκευοθήκη ( Arsenal ) του Φίλωνος ( λιμήν Ζέας – σημερινό Πασαλιμάνι, το 347 π.Χ.) , που είχε χαραχθεί στη στήλη ΕΜ12538 (Επιγραφικό Αθηνών), με πολλές τεχνικές λεπτομέρειες και διαστάσεις, ώστε οι σύγχρονοι αρχαιολόγοι να την έχουν σχεδιάσει πλήρως, προτού καν ανακαλυφθούν (το 1988) τα θεμέλια του τεράστιου αυτού οικοδομήματος που προοριζόταν για τη φύλαξη του εξοπλισμού των τριήρεων ( βρίσκεται στον ακάλυπτο χώρο του κτηρίου του Υποθηκ. Πειραιά, στην οδό Υψηλάντου 170 )

neosoikoiΣκαρίφημα νεώσοικων στη Ζέα του Πειραιά – Αντλήθηκε από το: neosoikos.blogspot.gr

 

Όπως γράφει σε σχετικό βιβλίο του ( εκδοσ. ΔΣΠ ), ο Πειραιώτης δικηγόρος και αρχαιολόγος Μιχάλης Βλάμος, η δημόσια συμφωνία Πολιτείας (αναθέτουσας ) και του μηχανικού Φίλωνος ( αναδόχου ), φέρει και οδηγίες αερισμού του εσωτερικού του κτιρίου για να συντηρούνται σωστά τα αποθηκευμένα ξύλινα στοιχεία.

Σε αυτά τα δημόσια έργα, ο Μελετητής, είχε το δικαίωμα να συμπληρώνει τη Μελέτη κατά τη διάρκεια της κατασκευής ή να επιδεικνύει ομοίωμα /μακέτα , το λεγόμενον «παράδειγμα».

Ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα, είναι το πώς επιλέγονταν οι Κατασκευαστές. Αρχικά, δημοσιοποιούνταν η Μελέτη κι οι Προδιαγραφές, κι ύστερα προσκαλούνταν εργολάβοι και ειδικευμένοι Τεχνίτες, έστω και από άλλες Πόλεις, οι οποίοι εισέπρατταν τις δαπάνες του ταξιδιού τους, ανεξαρτήτως της τελικής επιλογής τους. Η κατά μέσον όρο αποζημίωση ανερχόταν σε 14 «εργώνες», όπως επί παραδείγματι αναφέρεται σε σχετική στήλη (Αρχ. Μουσείο Επιδαύρου) που περιγράφει την κατασκευή της Θόλου της Επιδαύρου (γρ. 50-55). Κάθε «εργών» όμως , για την καταβολή του είχε και έναν εντόπιο «εγγυητήν» (πολίτην της Πόλεως όπου το δημόσιον έργον), ενώ στην περίπτωση σημαντικότερων συμβάσεων, οι «εγγυηταί» ήσαν πολύ περισσότεροι.

Σημαντικό έργο και σύμβαση , με πολλούς εγγυητές, ήταν η περίπτωση της αποστράγγισης της λίμνης των Πτεχών στην Εύβοια ( το πρώτο στον κόσμο έργο Build, Operate and Transfer, που πληρώθηκε με παραχώρηση 10-ετούς γεωργικής εκμεταλλεύσεως στον Ανάδοχο Χαιρεφάνη και την Κοινοπραξία του 4ου αι. π.Χ.), ενώ στο εν λόγω έργο έφτασαν μέχρι και να επιβάλουν την ελάχιστη αντισταθμιστική παροχή που θα έπρεπε να εξασφαλίζεται απαρεγκλίτως στους γύρω καλλιεργητές κατά τη διάρκεια των έργων .

Επίσης, στην περίπτωση της γέφυρας του Ρειτού (Σκαραμαγκά), η στήλη 5093 του Αρχ. Μουσείου, της Ελευσίνας περιγράφει την ακριβή προέλευση των λίθων, αλλά και το είδος των σφυριών που θα χρησιμοποιούνταν κατά τη συναρμολόγηση, ώστε να μη φθείρονται οι λίθοι.

Όλες ανεξαιρέτως οι πληρωμές καταγράφονταν στις στήλες του οικονομικού απολογισμού , που τον εκτελούσαν «Λογισταί» (ή «Απόλογοι» κλπ) οριζόμενοι από την Βουλή, ανά μήνα , στη δε Αθήνα οι οικονομικοί απολογισμοί χαραγμένοι στις πλάκες, «τοιχοκολλούνταν» πάνω στα αντίστοιχα έργα – αν κρίνουμε απ' τους λογαριασμούς του Ερεχθείου των Αθηνών.

h-tholos-ths-epidauroyΑντλήθηκε από : www.argolikivivliothiki.gr

 

Αυτά ως εν αφορά , εν συντομία, τα δημόσια έργα στην αρχαία Ελλάδα, με μεγαλύτερο εξ αυτών την κατασκευή της Ακροπόλεως, όπου στο τέλος και ο Περικλής και ο Φειδίας βρέθηκαν κατηγορούμενοι !!

Τα δημόσια έργα και η ιστορική διαχρονία τους , από την αρχαιότητα, τη Ρωμαϊκή εποχή, την Βυζαντινή ( βλ.σχετ. Φαίδωνα Κουκουλέ ) , την οθωμανική ( με τους Μεϊμάρηδες – Μεϊμαράκηδες / μηχανικούς ) , έως τα νεότερα χρόνια και το σήμερα, είναι ένα σπουδαίο σημαντικό κεφάλαιο της ανθρώπινης ιστορίας που πρέπει να γνωρίζουμε.

symvash-ths-skeyothikis-toy-filvnos

Η δημόσια σύμβαση της Σκευοθήκης ( Arsenal ) του Φίλωνος ( λιμήν Ζέας – σημερινό Πασαλιμάνι, το 347 π.Χ.) , που είχε χαραχθεί στη στήλη με κωδικό ΕΜ12538 του Επιγραφικού Μουσείου Αθηνών

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΕΛΕΓΚΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ και ΑΡΧΩΝ (ΕΝ ΣΥΝΤΟΜΙΑ)

Στην αρχαία Αθήνα οι εννέα ( 9 ) Άρχοντες ( εκ του Άρχω με ρίζα arh = δύναμαι, βλ. Λεξ. H.Liddell & R.Scott, τομ. Α' σελ.401 επ.εκδ. Ι.Σιδέρη ) και στην Σπάρτη οι Έφοροι, ασκούσαν ελεγκτικά και εποπτικά καθήκοντα, με λογοδοσία, στα πλαίσια της εφαρμογής, υλοποίησης και διασφάλισης της διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, συνοχής και εναρμόνισης των διαδικασιών ανάθεσης και εκτέλεσης των δημοσίων συμβάσεων και έργων ως προς το δίκαιο της Πόλης. O θεμελιωτής της Αθηναϊκής Δημοκρατίας Κλεισθένης, υπήρξε ένας εκ των 9 Αρχόντων.

  • Για τις Δημόσιες Συμβάσεις και τα Δημόσια έργα στην αρχαιότητα βλ. εδώ.

Οι Ανεξάρτητες Αρχές , όπως τις αντιλαμβάνεται ο σύγχρονος κόσμος, φαίνεται να ξεκίνησαν προς τα τέλη του 19ου αι. στις Η.Π.Α ( 1887 ) με την Interstate Commerce Commission (διασφάλιση του διαπολιτειακού εμπορίου και καταπολέμηση μονοπωλίου) , ενώ τη δεκαετία του 1930 με το New Deal του Φ. Ρούσβελτ ιδρύθηκε η Federal Power Commission για την ενέργεια. Η Γαλλία αμέσως μετά τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο, ίδρυσε τις Αutorités Αdministratives Ιndépendantes και στη συνέχεια αρκετές άλλες Ανεξάρτητες Αρχές. Στη Μ. Βρετανία ιδρύθηκαν Αρχές όπως η OFTEL/OFCOM ΤΟ για τις τηλεπικοινωνίες, η Securities and Investment Board για την κεφαλαιαγορά, η Independent Television Commission κ.ά.

Στη σύγχρονη Ελλάδα οι Ανεξάρτητες Αρχές ξεκίνησαν να υφίστανται από το 1977 με την ίδρυση της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Αργότερα με το N.1866/89 ιδρύθηκε το ΕΣΡ , ενώ το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις Ανεξάρτητες Αρχές εμπλουτίστηκε και διασαφηνίστηκε με την Συνταγματική και Νομοθετική κατοχύρωσή τους.

Η καθιέρωση των Ανεξάρτητων Αρχών κρίθηκε απαραίτητη για την διαχείριση κρίσιμων πολιτικών ζητημάτων με διαφάνεια και αμεροληψία, χωρίς την ανάμειξη των κρατικών οργάνων και της εκάστοτε Κυβέρνησης , στα πλαίσια της αμεροληψίας και της προστασίας του Δημοσίου Συμφέροντος εφαρμοζόμενης της Αρχής της Αναλογικότητας.

Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ) ιδρύθηκε με τον Ν.4013/2011 και διέπεται από το νόμο αυτό και τα ΠΔ 122/2012, 123/2012 και το ΠΔ 43/2013. Η Ε.Α.Α.ΔΗ.ΣΥ έχει σκοπό την ανάπτυξη και προαγωγή της εθνικής στρατηγικής, πολιτικής και δράσης στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, τη διασφάλιση της διαφάνειας, αποτελεσματικότητας, συνοχής και εναρμόνισης των διαδικασιών ανάθεσης και εκτέλεσης των δημοσίων συμβάσεων προς το εθνικό και Ενωσιακό δίκαιο, τη διαρκή βελτίωση του νομικού πλαισίου των δημοσίων συμβάσεων, καθώς και τον έλεγχο της τήρησής του από τα δημόσια όργανα και τις αναθέτουσες αρχές.